2011. március 2., szerda

Jencarlos interjú (magyar)

Jencarlos Canela az Actuemos.net címlapján
Irta :Juan Carlos Amaya
Magyarra fordította : Zsuzsa-köszönjük:)

A 22 éves Jencarlos Canelának színészként és énekesként karrierje egyik legmagasabb lépcsőfokára sikerült lépnie az USA- ban. Az „ actuamos.net” riportere telefonon kapcsolatba lépett ezzel a fantasztikus művész egyéniséggel, aki beszélt élet filozófiájáról, az áldozat vállalásairól, tanácsokat adott, felelt Hollywood-dal és a jövőbeni művészi pályafutásával kapcsolatos kérdésekre. Feltétlenül olvassák el a Premios lo Nuestro „ az Év Felfedezettje”címet elnyert ifjú művésszel készített ezen érdekes riportot.

Hogyan kezdődött a művészi pályafutása?

Hat évesen írtam az első dalomat, mely borzalmas volt. Először 7 évesen énekeltem a házunk udvarán, mintegy 2oo ember előtt: családtagok, barátok..... El lehet képzelni!! Úgy emlékszem, erre mintha tegnap lett volna. És emlékszem egy este amikor énekeltem és táncoltam kijelentettem: Ezt akarom csinálni egész életemben és soha nem akarom abbahagyni. Ettől a pillanattól kezdve, én és az apám együtt dolgoztunk, felléptem minden olyan rendezvényen amit csak el tudsz képzelni: a bevásárlóközpontokban, ünnepeken, házaknak az udvarán, esküvőkön, apránként mindenhol. Zenei konzervatóriumot végeztem, 4 évig tanultam és énekeltem operákat, e mellett zongorázni, gitározni, ütőshangszereken játszani és táncolni is megtanultam. Természetesen színészmesterséget is tanultam, de soha se gondoltam, hogy sorozatokban fogok szerepelni, egészen addig míg adódott egy lehetőség a Telemundónál a főhős egy énekes volt. Ismertek mint helyi énekest és behívtak próbafelvételre. Megcsináltam az első sorozatomat a Telemundónál „Pecados Ajenos” címmel és aláírtam egy exkluzív szerződést 3 sorozat főszerepére. Az első volt „ Más Sabe el Diablo”azaz „Ördögi kőr”, Ezt követően aláírtam egy szerződést Rudy Perez-zel , elkészítettem vele az első cd albumomat „Buscame” címmel, azóta már a második CD-n dolgozunk, és hamarosan jön a következő telenovela.

A „ Más Sabe el Diabló” ismertté tette Latin-Amerikában. Milyen emlékei vannak a forgatásokról, amikor neves színészekkel játszott együtt?

Mindig mindent magamba szippantok. Mindig leszűröm a tanulságot abból ami körülvesz, és a „Más Sabe el Diabló „ jó iskola volt. Ott volt a „maestro” Miguel Varoni, színészként és rendezőként is sok tanácsot adott nekem; ott volt Carlos Pérez, aki pozitív gondolatokat sugárzott a személyiségével. Ő volt az aki egy éven keresztül pszichológiát tanított nekem, és lelkileg felkészített. „ A színészet az, amikor nem látszik, hogy színészkedsz, a színészetben az a nehéz, hogy úgy kell játszani, mintha, az lenne a világon a legegyszerűbb dolog.”
Nagyon jól éreztem magamat a csapatban, természetesen meg voltam egy kicsit szeppenve, hogy ilyen színészek vesznek körül, de soha egy pillanatig se éreztem magam kellemetlenül. Ellenkezőleg, nagyon tanulságos volt, fantasztikusan éreztem magam a kollégákkal, az első naptól kezdve, mindig felajánlották segítségüket.

Most beszéljünk az USA-ban aratott sikereiről. Kinek köszönheti ezt?

Nem lehet megnevezni egy személyt, hisz olyan sok ember kell, hogy a mai világban sikert érjen el az ember. Például, az édesapám az a személy, aki ezen a listán az első helyen szerepel, mert mindig hitt bennem, és velem volt jóban, rosszban a kezdetektől fogva. Nyilvánvalóan neki köszönhetek sok mindent, de ott van az édesanyám, a családom, a testvéreim, a barátaim, és azok az emberek akik kaput nyitottak nekem és megadták az első lehetőségeket, de azok is akik először bezárták előtte a kapukat.

Lévén a Telemundó vezető szinésze, mégis a Televisa jelölte a Premios Lo Nuestro dijra, melyet el is nyert. Ez olyan dolog volt, amire senki se számított. Mi volt az első reakciója, amikor meghallotta a nevét a díjazottak között?

Köszönet, hála és meglepetés, mert a többiek is igazán kiérdemelték. Debi Nova nagy énekes, Jorje, Lena és Alex, ez trió is klassz, nagy tiszteletet érzek irántuk, gazdag pályafutás van mögöttük, és megérdemelnék. Természetesen magam részéről köszönettel tartozom mindazoknak, akik idáig eljuttattak, és nekem ítélték a díjat, az édesapámnak, és a családomnak, aki mellettem volt.
Abban a pillanatban éreztem, álmaim megvalósultak. Waooo!!!! Sokan mondhatják: Te túl fiatal vagy!! Túl gyorsan érsz el mindent.!! De ezeknek azt mondhatom, nem ismernek minket.
13 éve kopogtatunk az ajtókon, és végre ennyi év fáradozás után gyümölcsöt is arathatunk. Az igazság az, hogy fáradságos út volt, tele tanulsággal. Természetesen a díj számomra a televízió társaságok közötti együttműködést is jelenti, mert nem kéz a kézben, együtt munkálkodva haladnak, és ezen az estén, ebben a pillanatban együtt vannak.

Ennyi siker után, hogy sikerült továbbra is két lábbal a földön maradnia, hogy-hogy nem szállt a fejébe a dicsőség?

Az egyetlen alkalom amikor lábaimmal nem érintem a földet, amikor repülőre szállok./ nevetés/ Nagyon jól érzem magamat a földön, nem kívánok elrugaszkodni tőle. Nem az a legfontosabb élet célom, hogy sikeres dalokat énekeljek, sikeres lemezeket csináljak. Legfőbb célkitűzésem, hogy egyszer családapa legyek, megteremtsem családom jövőjét, annak a családnak amelyikben ma élek, és majd annak,, melyet jövőben alapítok. A zenét és a színészetet eszköznek használom annak a célnak az eléréséhez, ami mindannyiunkat összefűz, azaz segíthessek, ott, ahol adományokra van szükség. Sok ember számára egy dal csak egy egyszerű dal, de ha ez a 3 perc 3o másodperces dal őszinte és jó, sikerül összehozni egymástól eltérő kultúrákat és embereket, akik más és más múlttal rendelkeznek.
Az éneklés és a színjátszás egy hatalmas hatalom, de egyben felelősség is, melyet nagy odaadással, szeretettel és tisztelettel gyakorlok. Úgy vélem, ha az ember szem előtt tartja ezeket az alapelveket, és ilyen jó szeretetteljes környezetben nevelkedett fel, nincs oka arra, hogy, a fellegekbe szálljon.

Ennyi siker után gondolt már Hollywoodra?

Igen, már kaptam ajánlatokat. Hála istennek, van egy csapatunk. És az angol piacot is célba vettük. Ez egy olyan team, mely egyre nő, és egyre ütősebb, és már kaptunk ajánlatokat Los Angelesből. Minden akkor kerülhet sorra, ha lejár a Telemundoval kötött exkluzív szerződésem. Az első amit teszek, természetesen a zenélésen kívül, belevetem magam a filmezésbe, és a Broadway-n is szeretnék játszani. Több terv is van folyamatban az angol piacot illetőleg, mind a színházzal mind a mozival kapcsolatban..

A közel jövőben milyen zenei újdonságok lesznek Jencarlos Canela életében, és hol fog legközelebb szerepelni?

A következő sorozatot hamarosan elkezdjük forgatni; ez egy hihetetlen jó történet. Egy zajos szerelmi sztori sok humorral fűszerezve. Nagyon örülök neki, mert már régóta szerettem volna szerepelni egy komédiában, és itt a lehetőség, de ebben a sorozatban nagyon sok részletre kell összpontosítani, mivel komédiát hitelesen játszani kényes dolog, de az egész csapat keményen dolgozik érte. Most úgy érzem mindkét területen megvalósulnak terveim. A zenét illetőleg csak egyet tudok mondani: A következő lemezemen olyan nagy művészekkel énekelek együtt, mint Gilberto Santa Rosa, Jose Feliciano, Pitbull, El Cata, los Recoditos, y Rudy Pérez, nem is említve az együttesemet, akik kísérnek. Köszönetet mondok mindannyiuknak a segítségükért, és természetesen a lemezkiadónak is. Az album várható megjelenési időpontja május első heteiben.
Az az igazság, hogy nagy megtiszteltetésnek érzem, hogy ilyen nagy művészekkel dolgozhattam együtt, mint az előbb említettek, és köszönet a produceremnek Rudy Péreznek.

Mit mondani azoknak a szülőknek, akik a színészi pályát komolytalan, kevés megbecsülést nyújtó, elérhetetlen álmokat kergető hivatásnak tekintik?

A legmegfelelőbb foglalkozás egy ember számára az, amely leköti, megbabonázza, amit szeret csinálni, mintha egy számítógép előtt ülnél. Ha ügyvéd vagy, és középszerűen dolgozol senki se fog komolyan venni. Hiába van meg a diplomád, a doktori címed, ha nem vagy jó abban amit csinálsz, és nem végzed jól a munkádat, mindig csak egy leszel a sok közül.

Kedvenc színész vagy színésznő?

Ha megemlítenék egyet, kihagynám a másikat, és nem akarok rosszat senkinek. / nevetés/ Sok tehetséges színész és színésznő van mind angolok, mind latinok, európaiak. Úgy gondolom annyi zenét hallgattam, filmet néztem, hogy lehetetlen egyet kiválasztanom.

Milyen könyveket illetve forgatókönyvet ajánlana azoknak akik e pályára készülnek.?

A legfontosabb egy sikeres pálya eléréséhez, a szellemi felkészültség. Ez több mint, amit egy könyv nyújthat. Vannak főiskolák, műhelyek, és mesterek, akiktől órákat lehet venni, kikérni a tanácsukat. Felmehetsz a youtube- ra, ott ingyen órákat vehetsz, hallgathatod az akkordokat, összhangzattant tanulhatsz, és mindent. Ami a könyveket illeti lehet akár „Az alkimista ” vagy „A titok”, mindenesetre táplálni kell a lelket és az elmét. Alapvető dolog, hogy az elme fogékony és kiegyensúlyozott legyen, és a szellemi képességek legmagasabb fokára kell törekedni, mivel erre van szükség, hogy az ember előre tudja mozdítani a karrierjét. Csak ezt tudom ajánlani.

Milyen tanácsokat adna a fiataloknak akik azért küzdenek, hogy bekerüljenek a színház, a tv,a mozi világába?

Az élet a legjobb tanítómester. Tom Hanks, Denzel Washington filmjeit látván, akik sok éve játszanak már, és mindig arra törekedtek, hogy a legjobb filmeket csinálják, a legjobb alakítást nyújtsák, mégse sikerült mindig így. A színjátszás arról szól, amit a színész tud, amit az agya felfogott, amit az izmai elsajátítottak, amit érzelmileg elsajátított, amit a lelkében elraktározott, mindarról, amit már megélt. A színjátszás a megfigyelésen és az élet apró mozzanatain alapszik. A színészek legfontosabb fegyvere a megfigyelés és a megélés abban a döntő pillanatban, amikor eljátszanak egy szerepet, egy karaktert.
Ami a zenét illeti, az a fontos, hogy ne veszítsük el az eredetiségünket. Rengeteg videót nézünk meg, azt mondják figyeljük, hogyan játszanak a hangszereken, hallgassuk, hogyan énekelnek. És ez egy nagy hiba, mert akár akarod akár nem elkezded utánozni. Amikor lehorgonyzol egy művésznél akár a stílusnál, akár a zenéjénél amit előad, tudat alatt elkezded átvenni a gesztusait, sőt még a hangját is. Később megszabadulni tőle szinte lehetetlen. Utána meg kell őrizni az eredetiségünket, mivel ez tesz boldoggá. Ezen a pályán nagyon könnyű azt játszani ami eladható, amit a lemeztársaságok kérnek tőled, vagy amit elvárnak tőled.
Tudnod kell, kire hallgathatsz, mert tulajdonképpen az egyetlen akire hallgatnod kell az saját magad..

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönjük:)